بررسی نظرسنجی

17 می, 2023
 

در نظر سنجی مربوط به سوال «آیا با گوش دادن فعال به موسیقی استاد، تأثیر ملموسی را تجربه کرده‌اید؟»
۸۱٪ شرکت‌کنندگان،‌ پاسخ مثبت داده‌اند و به موارد مختلفی اشاره کرده‌اند که در زیر آمده است، برخی از این موارد در اکثر کامنت‌‌ها مشترک بوده‌اند و برخی نیر توسط تعدادی معدودی تجربه شده‌است.
۶٪ تأثیر ملموسی را تجربه نکرده‌اند و ٪۱۳ نیز به این موضوع فکر نکرده‌اند.
هدف از این نظر سنجی، تأکید بر الویت یک تجربه خاص نیست، بلکه ایجاد انگیزه برای گوش دادن فعال به موسیقی استاد و بهره بردن از آن است.

– قوی‌تر شدن توجه و تمرکز به مبدأ حتی در مکان‌های شلوغ
– کم‌رنگ‌تر شدن اثرات دنیای مادی، توجه کمتر به پوچیات، موفقیت بیشتر در پس راندن افکار پارازیتی
– انگیزۀ بیشتر برای عمل به اخلاقیات، توجه بیشتر به رفتار و اعمال روزانه
– توجه بیشتر به نقاط ضعف و تمایل به مبارزه با آنها
– الویت بیشتر برای معنویات قائل شدن
– تشویق شدن برای انجام کارهای خیر و مثبت
– قوت قلب و احساس پشتیبان داشتن
– انرژی مثبت و احساس شوق و نشاط، آرامش اطمینان‌بخش، احساس مثبت و دلگرمی
– مؤثر بودن در تسکین اندوه حتی در سوگواری
– تقویت انرژی جسمانی بیشتر برای انجام کارهای روزمره
– کم شدن تمایل و شوق به شنیدن موسیقی‌های دیگر
– اُنس به موسیقی استاد و احساس کِسل بودن در صورت گوش ندادن
– برقراری یک رابطه درونی
– تفکر بیشتر درمورد شخصیت استاد
– احساس این که این موسیقی با شخص صحبت می‌کند
– بهبود در وضعیت سلامتی
– بهبود کیفیت خواب
– بهبود کیفیت یادگیری و بیشتر شدن توجه و سرعت درک مطالب
– تربیت گوش برای گوش دادن به موسیقی‌ با صدای ملایم


افرادی که متوجه تغییر نشده‌اند به موارد زیر اشاره کرده‌اند:

با این که تغییر را تجربه نکرده‌اند می‌دانند که برای روحشان مفید است.
در گوش دادن فعال تداوم نداشته‌اند.

چهار تجربه از خوانندگان در زیر آمده است:

– من مدت‌ها بود به تأثیر موسیقی استاد بر ذهن و مغز تمرکز داشتم. در سایت استاد پروفسورله وین راجع به اثرات موسیقی استاد و نواها و آکوردهای آن بر مغز صحبت می‌کند. بنده هفت سال است مبتلا به پارکینسون شده‌ام، پیشرفت کُند بیماری خود را در قیاس با سایر بیماران مرهون گوش سپردن روزانه به موسیقی استاد می دانم ….

– چند سال پیش ، به خاطر دوران نقاهت عمل ستون فقرات در منزل بستری بودم و عملاً تنها سر و دستها را می توانستم تکان بدهم. وقتی همسرم از منزل می‌رفت نمی‌دانستم تا شب که می‌آید چه کنم. از همان زمان خواندن کتاب روح نغمات پروفسور ژان دورینگ و شنیدن موسیقی استاد را شروع کردم و آنقدر در من تأثیر گذاشت که روزها دقیقه شماری می‌کردم که همسرم از خانه خارج شود و من تا شب در خانه خالی به موسیقی ایشان و خواندن متن کتاب درباره ایشان بپردازم. یادم هست که گاهی هنگام گوش دادن به نکته‌ای می‌رسیدم که بلافاصله در کتاب به جمله‌ای با همان مضمون می‌رسیدم. حدود پانزده روزی گذشته بود و من در فکرم گذشت که کاش دنیا همین‌طور بماند و من برای همیشه بستری باشم و وقتم فقط صرف موسیقی و خواندن کتاب شود که بلافاصله این فکر برایم پیش آمد که آرزوی بیجایی کرده‌ام. از فردا هم هر چه کردم نتوانستم کتاب را بخوانم. موسیقی نیز دیگر هیج گونه معنایی برایم نداشت. من مجبور شدم برای جمع کردن تمرکز هنگام گوش دادن موسیقی ایشان تلاش بسیار بکنم و ان را به یک عادت تبدیل کنم. اکنون سال‌ها است که هرشب موسیقی ایشان را گوش می‌دهم . آرزو هم ندارم که با جذبه و خلسه باشد. فقط به عنوان تمرین توجه به استاد از آن استفاده می کنم.

– تنها زمانی که واقعا فعالانه به موسیقی استاد الهی گوش دادم زمانی بود که Music for the Mind در دسترس‌مان قرارگرفته بود و نحوه گوش دادن را هم به ما آموخته بودند. پس از پایان آن دوره در کمال حیرت شاهد تغییرات در ذهن و روانم شدم و مشکلی که سال‌های طولانی قادر به تصحیح آن درذهن و روانم نبودم (حتی با مراجعه به مراکز درمان)، کلا از بین رفت واین تنها یک بعد ملموس ‌درمانی این موسیقی آسمانی بود که با تمام ضعف‌ها وبی استعدادی توانستم درک کنم ….. وعجیب اینجاست که دیدم، باور داشتم، اما غفلت کردم در اینکه فعالانه گوش دادن را ادامه دهم.

– سال ها قبل به دلیل مشکلات احساسی، به تشخیص پزشک یک دوره افسردگی خفیف را طی می‌کردم و داروی آرام‌بخش تجویز شد. به جای مصرف دارو، یک دوره میوزیک فور دِ مایند۱ را گوش دادم که کاملا نتیجه بخش بود. دو بار دیگر هم با نیت مبارزه با نفس گوش دادم که غیرمستقیم موثر بود. حالا هم برای کنترل خشم و شناسایی ریشه عصبانیت‌های لحظه‌ای می خواهم گوش کنم. اما متأسفانه آن ارتباطی را که با دو مجموعه میوزیک فور د مایند داشتم، نمی‌توانم با سی دی های موسیقی استاد داشته باشم، برای همین خیلی کم به آنها گوش می‌دهم.