درباره خودم

 

رشته‌ی فلسفه و تاریخ را به پایان رسانده بودم ولی هنوز پاسخ سؤالاتی که حتی از نوجوانی به ذهنم می‌آمد و اکنون در وجودم ریشه‌دار شده بود، را نیافته بودم: من کیستم؟ از کجا آمده‌ام؟ و به کجا می‌روم؟ سعی می‌کردم از ایدئولوژی‌ها و قالب‌های فکری صًلب دوری کنم، ولی ضمناً راه به جایی هم نمی‌بردم. عمرم با حسرت و سرگشتگی سپری می‌شد.

آغاز آشنایی من با فلسفه‌ی استاد الهی، که شرح جزئیات آن را باید به وقتی دیگر موکول کرد، سبب شد آن نیروی حیاتی که آدم‌ها را وا‌می‌دارد تا در پیِ یک «انگیزش معنوی» زندگانی خود و دیگران را با دید دیگری نگاه کنند و نیرو‌های درون را به خدمت عالی‌ترین انگیزش‌های خود بگمارند، در من جوشش یابد. ارزیابی دقیق و شناخت عمیق استاد الهی از فطرت انسانی، واقعیتی انکار ناپذیر است. ضعف‌های نهان و تضاد‌های بی‌درمان را در تاریکی‌های اعماق وجود می‌شناسد، آنها را به سطح می‌آورد و سپس خودت را به شکستن و دوباره بنیاد نهادن آنها وا‌می‌دارد.

اکنون در دهه‌ی چهل زندگی، آنچه از مشی فکری استاد الهی فرا‌گرفته‌ام را در این بلاگ می‌آورم. مقالات متعدد از زبان‌های فارسی، انگلیسی، و فرانسه و گاه زبان‌های دیگر با مترجمین گوناگون. شاید برای کسانی که به تکامل خویش توجه دارند، مفید واقع شود.


نکاتی چند در مورد قسمت نظرات

قسمت نظرات در وبلاگ برای تبادل نظر کاربران درباره مقالات تهیه شده است. شرکت در این قسمت مستلزم رعایت چارچوب‌هایی از جمله، مرتبط بودن نظرات با مطالب ارائه شده، اجتناب از تطویل کلام، بیان اصول کلی و کاربردی،‌ احتراز از مطالب مبتنی بر احساسات شخصی، احترام به عقاید دیگران، خودداری از هر گونه پیشداوری و قضاوت در مورد افراد و رعایت شأن ادب می‌باشد. به منظور ایجاد و حفظ فضایی معنوی و صمیمانه برای کاربران، نظراتی که هر یک از موارد فوق را نادیده بگیرد، تعدیل می‌شود یا منتشر نخواهد شد.

143 نظر

  • سپيدار گفت:

    سلام
    واقعا مفید بود ازتون بی نهایت تشکر می کنم.
    و خواهش می کنم زود به زود آپ کنید.
    خسته نباشید.
    خدانگهدارتون

  • م گفت:

    با سلام

    بسیار ممنونم

  • مهرداد گفت:

    واقعا دستون درد نکنه.اندیشه و فلسفه استاد الهی بسیار ناب و مناسب و متناسب فکر واندیشه انسان امروز است.
    موفق باشید.

  • بهناز گفت:

    سلام
    خیلی از مطالبی که به فارسی در وبلاگتون منتشر می کنید تا برای همه قابل استفاده باشه متشکرم

  • صوفی گفت:

    با شناخت تعالیم استاد توانستم پی ببرم که زندگی من با مردن تمام نمیشود پس از مرگ زندگی را در بعدی برتر و بهتر ادامه میدهم دارم سعی میکنم با عمل کردن به تعالیم خدا حقوق و وظایفم را بشناسم تا در دنیای دیگرجایگاه خوبی داشته باشم در ضمن از زحمات شما دوستان هم بی نهایت سپاسگزارم

  • سمیرا سرمستی گفت:

    ممنونم راه استاد الهی یعنی نجات بشر این عصر

  • محمدرضا و ایمان گفت:

    سلام
    بسیار خوشحالم که مطالبی را که میخواستم با ترجمه فارسی تهیه کردید. از زحمات شما دوستان بسیار سپاسگزارم و امیدوارم خداوند همیشه مهربان یاورتان باشد.

  • amir گفت:

    khili khoshalam ke in site hastesh va khoda ro shokkr mikonam

  • جواد گفت:

    با سلام وادب
    با تشکر از سایت بسیار ارزشمندتان من در محل کار دسترسی بسیار راحت به اینترنت دارم در زمان فراغت و رفع خستگی به جستجو در اینترنت می پرداختم و نه تنها خستگی ام بر طرف نمی شد بلکه بدتر هم می شدم و در یک کلام وقت را به هدر می دادم ولکین از زمانی که به سایت شما آشنا شدم و آن را در فیوریتم گذاشتم هر از گاهی که به آن رجوع می کنم انرژی می گیرم و به یاد خدا می افتم .
    ضمناٌ پیشنهاد می شود قسمتی جهت درج تجربیات معنوی افراد نیز اضافه کنید به نظرم مفید باشد .
    باتشکر و احترام

  • سارا گفت:

    با سلام
    از شما سپاسگزارم که مطالب را به فارسی ترجمه کردید. این مطالب خیلی مفید هستند و امیدوارم بتوانم عمل کنم. برایتان آرزوی صحت و امان دارم
    با احترام

  • «شين» گفت:

    باسلام،
    از شماو تیم‌تان بی‌نهایت سپاسگذارم. انشاءالله خدا توفیق‌تان دهد که همیشه دستتان به خدا باشد و خیر رساندن به خلق.

    پیشنهادی داشتم: هر چند که آموزش صحیح معنوی کودکان در سنین پیش از نوجوانی بر عهده‌ی والدین است اما چه خوب می‌شد اگر می‌شد در بلاگتان بخش کوچکی مختص این سنین نیز داشته باشید تا با روشی پویا با فلسفه‌ی استاد الهی مطابق با سنشان آشنا شوند.این مطالب بهترین سرمایه‌ی معنوی و اخلاقی برای بزرگ‌سالی‌شان است.
    باتشکر از همگی

  • ارسلان گفت:

    باسلام
    با تشکر از مطالب بسیار آموزنده که مخصوصا به زبان فارسی می باشد چون متاسفانه زبانهای خارجی من اصلا خوب نیست.
    باز هم متشکرم

  • مهریار گفت:

    با تکیه بر فلسفه استاد الهی،در زیر سعی کرده ام تجارب خود را بری حرکت در راه راست، بنویسم؛ به ویژه تا آنجا که به انظباط، به عنوان یکی از مهمترین مباحث اخلاق عملی مربوط می شود.

    • سعی کنیم در همه افکار، نیات، اعمال، گفتار، و تصمیمات خود، «توجه» به خدا داشته باشیم
    : سعی کنیم که هر کار و تصمیم ما با هرسه پایه انسانیت؛ یعنی قانونِ (الف) شرع، (ب) عرف یا اجتماع و (ج) اخلاق، منطبق باشد تا بتوانیم در جهت ایجاد تعادل و موازنه چهار رکن وجود (جسم، روح، دنیا و آخرت) حرکت کنیم.
    • یعنی قانونِیادآوری مهم: بسیار مهم است که کارها و برنامه های خود را دائم نظارت و بازنگری کنید و به تدریج و بر حسب مقتضیات موجود و تغییرِ شرایط زندگی خود، آنها را اصلاح نمایید.

  • م گفت:

    با عرض سلام و احترام خدمت «متیس» عزیز:

    ☼ ضمن اینکه می خواهم مجدداً بابت این زحمتی که میکشید تشکر کنم ،گر چه واقعاً لغتی را برای بیان احساسم نمی یابم ،تمنا دارم اگر ممکن است از کتاب «معرفت الروح» نیز مطالبی را در سایت قرار دهید ، مثلاً فرق زندگی های متوالی و تناسخ؛ زیرا خیلی در نظرات این موضوع مورد سوال قرار گرفته و برای برخی عزیزان جای سوال دارد…البته امیدوارم غمض عین فرمایید و اینکه جسارت کرده پیشنهادی را مطرح می کنم ، حمل بر نیاز و نپختگی گذارید نه چیز دیگر.
    ممنون

  • حسین - ن گفت:

    با تشکر زحمات شما

  • نازی گفت:

    سلام “متیس “عزیز:

    با تشکر از همه الطافی که کریمانه مبذول میدارید ، ممنکه برای ما هم بفرمایید مجسمه ای که در بالای صفحه گذاشتید ، مجسمه چیست یا کیست؟ مفهمومش چه می باشد؟ آیا واقعاً این مجسمه وجود دارد؟ اگر اطلاعاتی در مورد مجسمه در اختیار ما هم قرار دهید سپاسگزار خواهیم بود. فقط می دانم خیلی زیباست همین…

  • نازی گفت:

    با سلام

    “متیس” به معنای “خرد” و عقل می باشد و در اسطوره‌های یونان دختر اوکئانوس و تتوس است.همچنین یکی از قمرهای مشتری نیز هست که در صور فلکی بز(حمل) قرار دارد…

  • مهتاب گفت:

    من هم در مورد اینکه این مجسمه کیست کنجکاو بودم و روی اینترنت کمی تحقیق کردم. این مجسمه متیس است و همانطور که اشاره کردید متیس سمبل خرد وعقل محسوب می‌شود. .

  • نازی گفت:

    با سلام خدمت “متیس” عزیز و مهربان:

    راستش وقتی مقاله مربوط به استاد الهی کیست را در لیست مقالات ندیدم خیلی دلم گرفت ولی بعد متوجه شدم مقاله در لیست تاریخی موجود است (JUNE 2009 ) ، کاش به طریقی می شد با اضافه شدن مقالات جدید مقالات قدیمی تر از دید پنهان نشود. یا اینکه کاش می شد مثلاً در آرشیو مقالات که با تاریخ قسمت بندی شده اند نام مقالات مربوط به آن تاریخ مشخص باشد تا در خواندن مقالات به برخی اشخاص بیشتر کمک شود ، مورد آخر که بسیار از حضورتان تمنای ان را دارم اینکه شما تعداد نظرات در ۳ مقاله آخر را در صفحه اصلی متیس نشان می دهید ، اگر امکان دارد در کنار هر مقاله که لیست آن در سمت چپ صفحه متیس قابل مشاهده است تعداد نظرات را نشان دهید.زیرا می توان فعالتر در بحث ها شرکت کرد، مثلاً برخی افراد وقت کافی برای اینکه هر روز تمام مقالات را چک کنند ندارند ولی اگر بدانند مثلاً در مقاله ای چند نظر جدید اضافه شده شاید بتوانند به خود و دیگران بیشتر کمک کنند و به مقاله رجوع کنند. چون بعد از مدتی تعداد نظرات حفظ می شود و به محض اینکه نظر یا سوالی اضافه می شود دوستان می توانند کمک کنند . میدانم شما خود تمام موارد را در نظر می گیرید و این خواسته کمال بی ادبی بنده است ولی با توجه به نیاز فراوان ، سواد کم ، تنبلی زیاد و…ناچار بر ابراز آن گشتم.عاجزانه التماس آنرا دارم در صورت صلاح چنین کمکی را از ما دریغ نفرمایید.

  • یگانه گفت:

    از شما دوستان عزیز و زحمت کش بسیار سپاس گزارم بابت این همه زحمت واطلاعات راجع به نگرش استاد الهی.

  • نازی گفت:

    سلام ” متیس” عزیز و….

    گاهی اوقات دیگر از تشکر کردن هم خجالت می کشیم ، نمی دانم چه بگویم ؟؟!!! ممنون که مقاله استاد الهی کیست را دوباره در لیست مقاله ها آوردید…و ممنون از امکان جدید سایت( آر اس اس ). دستتون درد نکنه متیس مهربان ، خسته نباشید.

  • پریسا گفت:

    سلام متیس عزیز..
    خیلی ممنون از امکان RSS.. جقدر عالی و کاراست.
    خیلی ممنون که زحمت می کشید تا به هر وسیله ای به ما کمک کنید تا در این زمستان معنوی با شنیدن مطالب معنوی گرم بشویم.. از اینکه کمکمان می کنید که یخ نزنیم و راه برویم. سپاس فراوانمان را بپذیرید.

  • Pooya گفت:

    با سلام
    ممکن هست که در این سایت بتونیم مشکلاتی رو که می خایم با دید معنوی و عقل سلیم در زندگی و اجتماع حل کنیم رو مطرح کنیم؟ که ان شاالله دوستان هم نظر بدهند و…

  • ali گفت:

    اززحمات شما متشگرم امیدوارم همچنان توفیق خدمت به انسانهاوجامعه را داشته باشی . اجرت با خدا…….

  • shaghayegh گفت:

    kheyli az shoma baraye zahmathayetan mamnoonam ke meetavanam be komak een sayt har shab rah haghighat Ostad Elahi ra dar ghalbam vared konam va aramshy khas ba deegar rahroyan ra dara basham . Khodavand mehraban yar hame ma.

  • حامد سرمستی گفت:

    شرح مجموعه ی گل مرغ سحر داند و بس…………..

  • محمد گفت:

    با سلام و خدا قوت . پیشنهاد می کنم یک موزیک متن برای سایت تان بگذارید که اگر موسیقی استاد الهی هم باشه که خیلی عالی . و یا اگر ممکنه یک بخش به موسیقی استاد الهی تدارک بدین یک سری تراک هم بگذارید برای شنیدن .
    با تشکر

  • هادي گفت:

    با این کارتان به قول حضرت استاد منشا اثر خیر شده اید . وبلاگ بسیار پر باری است . خسته نباشید ، اگر چه این امور خستگی بر نمی دارد .
    در صورت امکان مقالات ترجمه شده بیشتری بگذارید .

  • میلاد گفت:

    هیچ وقت فکر نمی کردم که بتوانم مقالات معنوی را که به زبان های فرانسه و … را که آرزوی خواندنشان را داشتم رابه زبان فارسی دریافت نمایم و از آنها استفاده کنم شما این زحمت را تقبل نموده اید که جای شکر دارد لذا از شما ممنون و متشکرم.

  • شری گفت:

    با سلام وتشکر از شما وقدردانی از همه کسانی که دست اندر کار هستند تا این مطالب ترجمه شود وما براحتی آنها را در دسترس داشته باشیم فقط در این فکر هستم که وقتی به این راحتی از زحمات شما عزیزان فایده می بریم چگونه می توانم جبران کنم و یا فایده ای بشما برسانم تا این نوعدوستی بیدریغ را سپاسگزار باشم دعای من همیشه بدرقه راهتان است.

  • یگانه گفت:

    با سلام و احترام و قدردانی از همه کسانی که در این وبلاگ زحمت می کشند . اگر امکان دارد در وبلاگ ، جملات برگزیده حضرت استاد الهی را نیز قرار دهید تا بازدید کنندگان اولا “هرچه بیشتر با اندیشه های والای حضرت استاد الهی آشنا شوند و ثانیا” دیدن سخنان ایشان باعث دلگرمی بازدیدکنندگان می شود . با سپاس

  • پاسارگاد گفت:

    دوستم سلام
    دفعه اولی که با کتابهای آقای دکتر با این تعالیم برخورد کردم، خیلی افسرده شدم، ۲۶ سال تحقیق، به در و دیوار خوردن، استادان مختلف، عرفان های مختلف، از عرفانهای شرق دور (جوجویسم، لامائیسم، بودیسم و هندوئیسم و شینتوئیسم) تا عرفانهای سرخپوستی، آزتکی،تولتکی، اینکایی و مایایی، از اسلام، مسیحیت تا صوفی گری قادری و اکنکار، ۲۶ سال گشتن و گشتن و یافتن معیارهایی که خودم یافتم و نه از دیگران اقتباس کردم و همه قبلاً در یک کتاب جمع اوری شده بود.
    وقتی این کتاب راه کمال را مطالعه کردم، تا روزها افسرده بودم. که این همه سال در یک کتاب!
    اما من الان قدر این تعالیم و ارزشش را خوب می دانم.خوب می دانم تجربه استاد چه ارزشی دارد.

    • یلدا گفت:

      سلام دوست عزیز دیگرحسرت نخورید.مطمئن باشید طبق گفتارهایی که متوجه شده‌ام تا این زمان وقتش نبوده… و خدا رو شکر که یافتید و یافتیم .میفرماید :هر کس صادقانه جستجو کند بالاخره یکتا اورا با معنویت حقیقی آشنا خواهد کرد…کمیت مهم نیست دیگر از اینجا به بعد کیفیت مهمترین است هر چند هر از گاهی دوباره غبطه خواهیم خورد از دیر یافتن اما مهم این هست از این به بعد را به هیچ عنوان از دست ندهیم به هیچ عنوان….

  • پریسا گفت:

    دوست عزیز پاسارگاد,
    چه تجربه قشنگی! واقعا خسته نباشید از پیمودن این راه دور و دراز.
    همانطور که خودتان هم فرمودید شما الان بهتر قدر این نعمت را میدانید و انشاءلله که از آن بیشتر و بهتر هم بتوانید استفاده کنید ولی می دانید که آن ۲۶ سال هدر نرفته است. همه تلاشهای آن ۲۶ سال حساب شده است و شاید همان تلاشها باعث دستیابیتان به حقیقت شده است
    امیدوارم موفق و پایدار باشید.

  • n گفت:

    سلام “متیس” عزیز ، قبلاً در صفحه اصلی فقط خلاصه ۳ مقاله موجود بود ولی در حال حاضر ۵ مقاله قابل مشاهده است که بسیار کار را برای ما تسهیل کرده و باعث می شود بیشتر در جریان مقالات و… باشیم مخصوصاً برای افرادی که جدید با سایت آشنا می شوند. بسیار از لطفتان ممنونم…

  • زهرا گفت:

    واقعاٌ مرسی THANK YOU……….

  • بهاره گفت:

    با سلام می خواستم خواهش کنم در مورد نقش و اهمیت رفتار ظاهری نیز در راه کمال توضیح بدید.متشکرم

  • 444 گفت:

    با سلام خدمت “متیس” عزیز:

    با تمام وجود بابت این امکانی که در اختیار ما گذاشتید سپاسگزارم… برای حقیر نظر دهی در سایت خیلی نقش خود شناسی و شناخت اختلالات کارکردی در ارگانیزم روحی و روانیم را دارد و مرا با دورن خودم آشنا تر می کند و با مرور نظراتی که در سایت می گذارم متوجه می شوم چه عیوبی دارم و با چه نقاط ضعفی باید مبارزه کنم . باز هم ممنون …

  • اهورا گفت:

    با سلام” از زحمات شما متشکریم به نظر من بهترین خدمت به خلق دعا برای ایمان یکدیگر است

  • amir گفت:

    باسلام وسپاس از زحمات شما پیشنهاد میکنم میز گرد هائی را ایجاد نمائید که چنانچه کسی سوالاتی داشت بتواند مطرح کند

  • پرواز گفت:

    به به ممنون از شما به خاطر متیس فروم. چه کادوی خوبی در این روز فرخنده به ما دادید.خیلی ممنون دستتون درد نکنه.

  • مهناز گفت:

    از اینکه اطلاعات جامعی از زندگی استاد در اختیارمان قرار دادید بسیار ممنونم.امیدوارم خداوند شما و گروهتان را در استمرار این امر یاری فرماید

  • زهرا گفت:

    امیدوارم قدر اینهمه زحمت رابدانیم وازخدابخواهیم ایمانمان راحفظ وباکوشش خودمان تقویت کنیم.
    خدایا سپاسگزارم ………………………

  • سارا گفت:

    سلام خدمت متیس عزیز:
    با تمام وجود از کمکی که به انسانهایی که مشتاقند در جهت کمال آگاهی پیش برند میکنید،تشکر میکنم.تشکر میکنم که مقالات پربار و ارزشمند رو در اختیارمون قرار میدین و امیدوارم ما هم قدر بدونیم و بیشتر خودمون رو بشناسیم…

  • niloofar گفت:

    Har rooz ke cheshem baz mikonam az inke in site hast va man mitavanam be andazeh fahm va darkam az an estefadeh bebaram shokr gozar mishavam va az talash shoma sepasgozari mikonam.

  • شهناز - f ..... گفت:

    با سلام وبا تشکر از متیس بلاگ عزیز . بااین کار مفیدتان خدمتی به انسانها می کنید . امیدوارم به این کار زیبایتان ادامه دهید . ممنونم

  • د - پ گفت:

    باتشکر از سایت بسیار پر بار و معنوی حقیقی خواستم مطلبی باستحضار برسانم که از تجربیات شخصی است
    راه استاد مشگلات را چنان بر من هموار نمود که انتظار انرا نداشتم . این مشگلات چنان مرا احاطه نموده بود که بظاهر عبور از انها غیر ممکن مینمود و میتوانست هر فردی را از پا در اورد :
    مرور در تحمل سختیهائی که در زندگانی مقامات بزرگ معنوی
    در اثار این بزرگان مطالعه شد و همچنین نحوه عبور از این مشگلات چنان بر حقیر اثر گذار گردید که چون ابی بر اتش
    مشگلات را بی اثر حتی لذت بخش نمود امید است جامعه بشری از اثرات معنوی عصر حاضر برای رسیدن بکمال معنوی و هدف غائی بهره کافی ببرند . با تشکر

  • shahla گفت:

    با سلام و تشکر از متیس عزیز امیدوارم خدا به ما کمک کند که گربه صفت نشویم و این همه زحمتهایی را که برای ما میکشند فراموش نکنیم

  • مینا گفت:

    در دنیایی که استفاده ی مادی از تکنولوزی اینقدر بیداد میکنه وجود این سایت برای ما چقدر مفید و لذت بخشه واقعا از شما متیس عزیز و همه ی دوستانی که نظر میدن ممنونم

  • S.M گفت:

    من هم می خواستم واقعا تشکر کنم بابت این سایت و زحمتی که میکشید. واقعا تنها دلخوشی من در اینترنت, فارغ از مسائل کاری, این سایت و سایتهای مشابه است که به من انرژی معنوی میدهد.
    قبلا صبحها زمان می گذاشتم و هر ایمیلی برایم می آمد را بررسی می کردم. الان دیگر حیفم می آید وقتم را برای ایمیلهای مختلف بگذارم..خیلی از این سایت و نظرات دوستان و توصیه های خوبی که ضمن کامنتها بیان میشود و بی نهایت کمک کننده است انرژی می گیرم..خیلی از شما و زحماتتان و همه دست اندرکاران ممنونم. خواهش می کنم این فرآیند را ادامه دهید.ما که از جبران و قدردانی واقعی قاصریم… خدا خیرتان بدهد.

  • شراره گفت:

    با سلام
    خیلی ممنونم بسیار استفاده کردم.
    تعریف کمال معنوی تا به حال اینقدر خوب برایم جا نیافتاده بود.یعنی با نگاهی سریع و توجه به یک چیز بلافاصله به حقیقت آن پی ببرم. چه انگیزه ای از این بالاتر برای عمل به اصول.

    ممنونم

  • د گفت:

    با سلام خدا را شکر می کنم که این سا یت را گذ ا شته ایدو من از تجر بیاتتان خیلی استفاده می کنم برا یم بسیار مفید است هر روز مطا لعه می کنم و در طی روز به من تو جه می دهد ا میدوارم از این محبت و خیر خواهیتان خیر ببینید مرسی

  • ف گفت:

    با تشکر از زحماتی که می‌کشید. مطالب این بلاگ برایم بسیار مفید است .

  • پریسا گفت:

    از زحمات شما ممنونم

  • محمد مومنی گفت:

    امیدواری من استمرار این حرکت از طرف شما و توجه دوستان به زحمات شما و استفاده از این موقعیت طلایی است …..

  • سحر گفت:

    خواستم از بابت مباحثی که در فروم می‌گذارید تشکر کنم تجربیات دوستان خیلی مفید هستند.

  • soodana گفت:

    ممنون از بابت مطالبی که به اشتراک می گذارید واقعا مفیدند

  • داریوش حامدی گفت:

    زنده باد…زنده باشید

  • F گفت:

    من از این سایت خیلی استفاده میکنم.همینطور از کامنتهای دوستان.از زحمتی که میکشید بسیار بسیارسپاسگزارم وبرای شما آرزوی موفقیت میکنم.

  • سهیلا گفت:

    سلامی به گرمی آفتاب به متیس عزیز که (در این یخبندان معنوی )بااین مطالب معنوی به روحمان گرما می دهد تابتوانیم راه را ادامه دهیم

  • بهمن گفت:

    با سلام

    متشکرم از تمام زحمات شما. امید دارم همه ما توفیق یادگیری را همیشه داشته باشیم.

  • shahram pourzare گفت:

    Dear Metis
    Thank you very much for your kind

  • صبا گفت:

    با عرض سلام وادب

    با مطالعه این سایت احساس دریافت انرژی فرا علی میکنم

    با سپاس فراوان

  • Maryam گفت:

    vaghean mamnoon az zahamatetoon va site besiar mofidetoon

  • گ - ر گفت:

    باعرض سلام و تشکر از متیس عزیز برای انجام کاری چنین باارزش و همچنین تشکر از دوستان که باکامنتهای خوبشان کمک زیادی به باز شدن مطالب میفرمایند منهم مثل یکی از دوستان میخواستم پیشنهاد کنم درصورت امکان قسمتی ازسایت هم به جوانان تعلق میگرفت که با زبان خاص خودشان راهنمائی میشدند.
    باآرزوی توفیق برای دست اندرکاران.

  • shahram pourzare گفت:

    با درود و تشکر از زحماتی که می‌کشید.
    مطالب این بلاگ برایمان بسیار مفید است .

  • s j گفت:

    با سلام
    خدمت متیس عزیز از اینکه سایتی به همت شما ایجاد شده که مرجعی موثق جهت دستیابی به سخنرانی ها و مقالات ارزشمند معنوی به زبان فارسی میباشد من هم به نوبه ی خود تشکر میکنم و توفیق روز افزون شما را از خداوند تبارک و تعالی میخواهم

  • ma گفت:

    man az in hame khoobi shomaa be joz sepaase ghalbi chizi nemitavanam begooyam, har kasi ke maa raa be merefat, va ensaaniyat tamrin dahad va nazdik konad daste golash dard nakonad. be raasti shomaa ham khoob fahmidid ke baraaye che be donyaa amadahedid, va che khoob be vazifeh ensaaniyatiyetaan amal mikonid, zendeh baashin!

  • mariam گفت:

    Thank you so much for all the work you’re doing for us.
    God bless you.

  • asal گفت:

    سلام
    هر بار که مطالب و تجربیات دوستان را مطالعه و مرور میکنم نکته ی جدیدی پیدا میکنم که با پیاده سازی در زندگی ام و دیدن نتیجه اش انرژی دوچندان میگیرم.تنها میتوانم تشکر کنم…

  • fn.mohm گفت:

    I can not thank you enough for doing such a great job . I am so blessed to know about your blong , God bless you and everyone who help me walk through the path of understanding and overcome my ignorence . I am so glad that I have found your warm hands in this cold era

  • میشا گفت:

    mersi
    mersi

  • صدف گفت:

    ارامش سهم کسانیست که بی منت میبخشند. متیس عزیز مفهوم نوعدوستی را با این زحمتتان بیشتر برایم باز کردید قلبا هزاران هزار بار اول از خدای مهربان و بعد از شما تشکر میکنم.

  • مهر گفت:

    سلام هر چه زمان میگذرد می بینم با مطا لعه چه زحمت و خد متی برای ما کشیده اید سپا سگزارم بنظرم هر کسی در هر زمینه ای میتواند استفاده کند و بخصوص در پرورش و تغیر یافتن خود .مرسی

  • تکتم گفت:

    با درود فراوان سپاس از تمام زحماتتان
    از این که مقالات با زبان ساده نوشته میشوند بسیار ممنونم

  • ونوس گفت:

    از شما سپاسگزارم هر بار که وارد این بلاگ میشوم و مطالب را می خوانم پر از انرژی می شوم

  • mariam گفت:

    Thank you so much For doing such a great job.
    God bless you.

  • omivar گفت:

    ((ازکوزه همان برون تراود که دراوست -اعمال نکو حاصل افکار نکوست))ضمن سپاس وامتنان ازنیت واقدام نیک جنابعالی توفیق روزافزون شما وهمه عزیزان یکدل رادرجلب رضای “او”ازیکتای بیهمتاخواهانم.پشتوانه عمل خیردریای بی منتهای کرم اوست لذا جبران بهای کوشش جنابعالی((جهت ایجادفرصتی برای دسترسی آسانتربه مطالب دست اول وبیان تجربیات گرانقدردوستان درزمینه پرورش فکرصحیح وانجام کارهای عملی بودن هیچگونه چشم داشت مادی)) راازکرم اوخواستارم.  

  • مونس گفت:

    باتشکر از شما و تمامی دست اندر کاران که کمک بی شائبه در جهت پیشبرد معنویتمان می کنید و امیدوارم به یاری خدای یکتا به پاس از زحمات شما بتوانیم تلاش بیشتری در معنویات بکنیم انشالله یکتای بی همتا از شما راضی و خشنود باشد

  • ناشناس گفت:

    با سلام و سپا سگز آری إز زحمات شما
    هر چه زمان میگذ رد متوجه میشوم چه خدمتی برای عموم بخصوص برای کسا نئ که حقیقا دنبال رآه حقیقت هستند کر د ید امید ارم با کرم خدا بتوا نیم ان استفاده لازم را ببر یم مرسی

  • ناشناس گفت:

    Many Thanks

  • Nicole گفت:

    سلام هر چند. صباحی این قسمت را مطالعه میکنم و با تمام وجودم إز شما تشکر میکنم که با مطالعه هر قسمت إز درس ها مرا روی صراط المستقیم میگذارد نوشته اید :
    ارز یا بی دقیق و شنا خت عمیق استاد الهی إز فطر ت إنسانی واقعیتی إنکار نا پذ یر است ضعف ها ی نهان و تضاد های بی درمان را در تا ریکی های أعماق وجود می شنا سد و انها را به سطح می أورد و سپس خودت را به شکستن و دو باره بنیاد نهاد ن ان ها وا میدارد
    با گذشت زمان و أمو ختن درسها و دیدن کتابچه زند گی خود به این واقعیت کم کم پی می برم که تعلیمات استاد الهی مرا به حقیقت می رساند. با تشکر إز متیس بلاگ

  • saba گفت:

    سلام

    واقعا ممنون هم از جسارتتون و هم از انتشار معنویت علمی به بهترین وجه ممکن. علمی یعنی همین .

  • رويا گفت:

    متیس عزیزمرسی ازاین کاربزرگی که میکنیدوتاثیرمعنوی بسیارکه باهربارمراجعه به سایت احساس میشه.

  • نیما گفت:

    از زحمات بی دریغ و شبانه روزیتان خیلی متشکرم مقالات منتشر شده در سایت شما بسیار کاربردی وعملی است ودر شناخت هر چه بیشتر تعالیم استاد الهی کمک می کند حقیقت تاب ناکی که توسط اقای دکتر الهی اموزش داده می شود همگی نجات بخش ارواح سرگشته ای است که عمرها سرگردان بوده اند وزهی سعادت برای من گم گشته راهی است که در عصر ودوره ای نفس می کشم که تعالیم استاد نجات بخش روح هاست

  • leila fallah گفت:

    c’est magnifique
    c’est genial
    merci millefois

  • م گفت:

    با سلام؛
    در انتظار سخنرانیهای بیشتری از پروفسور بهرام الهی هستیم.

  • ژاله گفت:

    با سلام و خسته نباشید و تشکر فراوان از پشتیبان و حامیان سایت
    من در خانواده ی فرهنگی به دنیا آمدم که از نظر فکری آزاد بود. تقریبا از اوایل ۱۵ سالگی چیزی حدود ۱۰ سال پیش خواندن کتاب های استاد الهی برام عادت شد. بعد از یک مدت حدود ۵ سال پیش این عادت من کمرنگ شد به این دلیل که وارد دانشگاه و جمع اجتماعی بزرگتری شدم و میدونستم که تجربیات جدیدی پیش رو دارم.بعد از حدود ۲ سال که از استقلال فکری در اجتماع هم برخوردار شدم تازه فهمیدم که چیزایی که تو ۵ سالی که کتابای استاد الهی رو می خوندم تقریبا جای دیگه ای نمی تونم پیدا کنم. چرااا ؟؟!! بارها و بارها از خودم سوال کردم دنبالش گشتم کتابای دیگه ای رو می خوندم اما هیچی هیچ کجا نبود.
    شاید خیلی سوال واست پیش بیاد وقتی معرفت الروح یا برهان الحق یا آثارالحق رو می خونی . اما چرا کسی دیگه راجع به خیلی از موضوعات اینجوری با این توان فکری با این صبر و شکیبایی و از همه مهمتر با این همه صداقت و محبت صحبت نکرده و نشده. من کم سن و سال نیستم و هنوز از نظر خودم پختگی لازم رو ندارم. اما خیلی خوشحالم از این که با استاد الهی و متدش آشنا شدم. صداقت و محبتی که در گفته های استاد و کتابهای راهشون هست از نظر من جای دیگه ای نیست .

  • jaleh گفت:

    سلام متیس عزیز وتشکر برای زحماتی که میکشید.

    استاد فرمودند:سر آمد همهء چیزها برای موفق شدن در دو

    دنیا:۱-به نیکی فکر کردن ۲-نیک گفتن ۳-نیک دیدن

    است.

    با آرزوی موفقیت برای همهء عزیزان .ممنون

  • ل-ک گفت:

    ممنون از متیس عزیز بخاطر کنفرانسها دکتر الهی و دیگر مقالات که زحمت می کشید وروی سایت می گذارید امیداورم که موفق باشید و خدا قوت.

  • gol گفت:

    با سلام
    تشکر بی نهایت از دست اندر کاران سایت امیدوارم با نعمتی که خدای رحمان در اختیار ما قرار داده استفاده کنیم وبفهمیم وعمل کنیم تا بفهمیم چون اگر با این همه نور هدایت در ان دنیا از ما بپرسند چکار کردی شرمند نشویم به توفیق او انشاالله
    با تشکر

  • farideh گفت:

    با سلام و تشکر بسیار از زحمتی که می کشید و مقاله ها را ترجمه می کنید .از دوستان عزیز هم ممنونم که با تجربیات ونظراتشان خوبی که ارائه می دهند ،مطلب جا می افتد .
    توفیق روزافزون شما آرزوی ماست.

  • رز گفت:

    از زحمات بی دریغ شما تشکر میکنم . در ضمن یادمان باشد که ملک جان میفرماید : درسهای استاد الهی آنقدر عمیق است که حد ندارد .

  • بهار گفت:

    خدا را شکر می کنم به خاطر این سایت معنوی و خوب که همیشه به من انرژی می دهد .امیدوارم بتوانیم به مطالب معنوی عمل کنیم …تشکر فراوان

  • فراز گفت:

    با سلام خدمت متیس عزیز, بنده کمال تشکر و امتنان را ,از راه اندازی این سایت از شمادارم , باور کنید صادقانه میگویم از وقتی که مقالات , کنفرانسهای آقای دکتر الهی ودیگر مطالب سایت شما و سایتهای مشابه را روزانه مطالعه میکنم , بقدری انرژی مثبت گرفته ام و کمک شده ام که , میزان حملات و هجوم افکارمنفی در ذهنم بسیار بسیار کم شده و حتی به راحتی قابل دفع کردن, و خدارا شکر در انجام کارهای عملی که برای خود گذاشته ام موفق تراز قبل بوده ام , و اینهمه را مرهون و مدیون ابتدا” این دانشگاه معنوی و استادالهی و اقای دکتر بهرام الهی میباشم و بعد شما که مسبب دسترسی ما به این مطالب ناب معنوی و حقیقی بوده اید . با سپاس فراوان .

  • سو ری گفت:

    باسلام مدت کوتاهی هست به این سایت میایم و نا بلد . اعتراف میکنم یهتر درسها را می فهم.توجه به عمل و پشتکار پیدا کردم.تشکر فراوان دارم .

  • somayeh گفت:

    با سلام
    از تلاش بینهایت شما سپاسگزاریم و خداراشکر میکنیم که این امکان را در اختیار داریم تا از مقالات شما به صورت رایگان بهرمند شویم

    با سپاس

    سمیه بیگی

  • سو ری گفت:

    با سلام و تشگر . خدا را شکر میکنم از این همه نعمت . عمل به تعالیم استاد الهی باعث رشد عقلم شده و گذشتم بیشتر شده .
    اعتراف می کنم سایت شما و نظرات دوستان خیلی کمک میکندو….

  • فیروز افشار گفت:

    شکسته استخوان داند بهای مومیایی را
    انشاالله که همگی قدر شناس این موقعیت فوق تصور و استثنایی باشیم و به قدر وسع از این فرصت، بهره‏ها ببریم.
    بر بنده ناگهانی کردی نثار رحمت
    جز لطف بی حد تو آنرا سبب ندیدم
    پاینده باشید

  • بهار گفت:

    با سلام و
    خدا را شکر به خاطر این همه نعمت که بر ما اعطا کرده و با تشکر از متیس.

  • shahrokh گفت:

    با سلام
    با تشکر از متیس عزیز و قدر دانی از کمک

  • ماریا.ن گفت:

    با سپاس فراوان من به تازگی توفیق استفاده از متیس رو پیدا کردم و واقعا خدا را شکر می کنم از این شرایط عالی و محیط مساعد .

  • شیخ مراد گفت:

    با سلام :اینهم لازم بود.متشکرم چون شاکرم

  • نادر گفت:

    با سلام وتشکر فراوان از زحمات جنابعالی

  • امین افشار گفت:

    بابت همه چیز ممنون .

  • ع . بابایی گفت:

    از همه ی زحماتی که بابت ترجمه و گرداوری این مطالب کشیدید بسیار بسیار ممنونم …
    با توجه به کار عملی، با پدرم راجع به تفاوت های این ویو و این ویترو صحبت میکردیم و نهایتا منجر به سرچ این کلمه در گوگل شد اول که این پیج رو باز کردم با خودم گفتم از کجا بدونم منبع درستی داره و … اما حالا که بیشتر با جزییات این پیج اشنا شدم خیلی خوشحالم و باز هم تشکر بخاطر این همه لطف شما

  • ali179 گفت:

    با سلام و قدردانی از شما متیس عزیز
    مطمِن باشید اراده خداوند بر این بوده تا شما این بلاگ را راه اندازی کنید تا با آموزشهای استاد آشنا شویم
    برای من نوعی که بسیار مفید واقع شده است.
    از خداوند منان برای شما آرزوی موفقیت و کامیابی در معنویت را دارم. موفق باشید.

  • سيمين گفت:

    خیلی ممنون

  • fathieh گفت:

    همیشه برایم عدل خدا زیر سؤال بود.
    داشتن ونداشتن.واز کودکی برایم مسئله ساز بود.کور بودن فلج بودن افراد ، فقروتنگدستی.اما زمانی که با فلسفه استاد آشنا گشتم.فکرم راه آرامی را طی نموده است. وشکرگزارم.که خدایی عادل وههربان دارم.وبزرگواری مرا در پناه خودش گرفته.سپاسگزارم از شما.

  • mahnaz گفت:

    HI. I want to thanks metis and every one for all this
    opportunity that is a big help with those experiences in
    daily life.thank you

  • زهرا گفت:

    با سلام و درود فراوان خدمت شما عزیزان

    خدمتی که شما عزیزان می کنید آنهم در این سردی معنوی و یخبندانی که در آن قرار داریم مخصو صا برای جوانان خیلی خیلی پر ارزش می باشد.
    ممنونم از این همه لطف ومحبت …

  • Mehrnoosh گفت:

    سلام خسته نباشید
    ممنونم و سپاسگزارم

  • User گفت:

    Ba sepase farawan az Bloge besiar por Energy

  • ستاره گفت:

    سلام
    بی نهایت از مطالب گرانبهاتون ممنونم هروقت به این بلاگ سرمیزنم نیروی مضاعف میگیرم خسته نباشید.

  • مهناز بهرامی گفت:

    با سلام و خسته نباشید،از زحمات بیکران متیس برای مطالب گرانبها و ارزشمند استاد الهی. بینهایت سپاسگذارم.

  • Allahmohammad گفت:

    درود و سپاس فراوان

    این حقیر در اثر کهولت سن مدت محدودى است که توسط یکى از فرزندانم اینترنت آموختم هنوز آشنایى زیادى با کامپیوتر ندارم البته شور و اشتیاق زیادى در من إیجاد شده هنگامى که وارد سایت شدم چقدر افسوس خوردم که چرا در این مورد کوتاهى در حق خود کردم و عمرم به بطالت گذراندم اینترنت را
    باز میکنم و سا عتها مشغول مطالعه می‌شوم… .

  • Allahmohammad گفت:

    قبل ازآشنایى بااینترنت آنقدر خودم را سرزنش میکردم که حد نداشت و احساس میکردم یک بشر بى مصرفى هستم …هنگامى که اینترنت آمو ختم وباسایت بسیارپر بار و ارزشمند استاد الهى آشناشدم آن خداى بى همتاراشکرگفتم که ازاین سیاه چال درونم نجاتم دادتاازاین نعمت خداداده بَهره مندشوم

  • ma گفت:

    salam metis geraami, har chand hanooz nemidaanam shoma zan yaa mard hastid vali baraayetaan hamishe ehteraame ziyaadi ghaa el hastam. az moarefi khodetaan tahsinam bishtar shod. chon motaghedam zendegi baayad por ma naa baashad va nemishe az aan sathi gozasht. man ham baa talimaate Ostad Elahi aashenaa hastam va baa aanhaa zendegi mikonam. kholaase donyaaist,

  • Nadem گفت:

    با تشکر از متیس عزیز و دوستان مجترم
    بنده یه سوال داشتم دوستان در صورت امکان بنده را راهنمایی فرمایند
    ۱٫آیا متیس فروم قفله یعنی تعطیله
    ۲٫بنده مقاله های سالهای قبل رو هم مطالعه میکنم و سوال برام پیش میاد که دوتاش هم نوشتم ولی فک کنم کسی تا به حال به اون مقاله ها نگاه نکرده-حال سوالم اینه اگه در مورد مقاله های قبل سوالی برام پیش اومد چه طوری میتونم از نظرات دوستان استفاده کنم
    ۳٫ کلا اگه دوستی در مورد استفاده صحیح و درست رو از متیس بلاگ و متیس فروم به بنده بگه ممنون میشم
    ببخشید وقت شریف شمارو گرفتم

  • 96 گفت:

    بسیارسپاسگزارم بابت این همه وقتی که عزیزان متیس برای من وامثال من میگذارند تا با مقالات وکنفرانس های آقای دکتر وهمچنین نکاتی برای عمل که حاوی مطالب ارزشمندی هستند آشنا شویم وبیشتر درصدد شناخت ضعف هایمان برآییم واقعا زبانم قاصر است فقط میتوانم دریک جمله بگویم :دست مریزاد امیدوارم خداوندهمچنان یارویاورتان باشد.

  • لى لى گفت:

    با درود و تشکر فراوان بر متیس عزیز و همکاران،
    بسیار بسیار سپاسگزارم براى اینهمه زحمتى که میکشید،اجرتان با خداوند ، خدا یارتان .
    نوروز مبارکباد

    تنها اصول معنوى حقیقى هستند که به روح امکان پیشرفت میدهند سال جدید را با پرتو تازه اى که بر این اصل معنوى تابیده است آغاز مینماییم:
    بدون توفیق یکتا ، پیشرفت در راه کمال میسر نمیشود.
    (ممنون از این مطلب گرانبها که ارسال نمودید)

  • Hamid گفت:

    درود بر شما.چیزهایی هست که تا به منصه ظهور نرسیده اند،نه انسان می تواند کمبود و فقدانشان را حس کند یا لزوم وجودشان را.این بلاگ و محتویات صادقانه و عمیق و اثر بخش آن واقعا خود یک نوع استمرار و فضا سازی راه کمال است.ذهنیتی در دسترس و دوستانی که بی شائبه به تو در راه حل مشکلات سیر کمالی و اجتناب ناپذیر این مسیر کمک می کنند.
    پاینده باشید.

  • شهناز - f گفت:

    متیس عزیز دستتان درد نکند برایتان آرزوی موفقیت دارم .با تشکر

  • Satiya گفت:

    سلام؛

    آیا شما به کتاب راه کمال دکتر بهرام الهی دسترسی‌ دارید؟ اگه آره، لطفا در دریافت این کتاب کمکم کنید؛ ممنون؛

  • علی اشرف-س گفت:

    باسلام خدمت متیس عزیز اگه ممکنه تمام کنفرانسهای اقای دکتر الهی را با ترجمه فارسی درسایت قراردهید که خیلی تاثیر گذار میباشه قبلا از زحمات شما سپاسگزارم.

  • Fathieh گفت:

    إز کودکی خیلی جستجو مـی کردم وچون وچراهایی داشتم !چراباید ،یکی فقیر باشد ویکی غنی واینهمه تبعیض برای چیست؟
    این درو آن در میزدم ودر راههای مختلف از طریق مطالعه جستجو مـی کردم ،اما:جوابی نمی گرفتن .تا اینکه با تعلیمات استاد آشنا گشتم و در آثارالحق به تمام چون وچراهای من جواب داده شد .و آنوقت درک نمودم زندگی پوچ وبی معنا نیست وبرای تکامل به این جهان آمده ایم وباید هدف داشته باشیم ؟ وهرز رفتن نابودی یک دوره از زندگانیست .

  • حامد گفت:

    با سلام .
    مدت خیلی کوتاهی است که سایت متیس را مطالعه میکنم و واقعا متاسفم که چرا زودتر از این سایت استفاده نکردم .واقعا مطالب بسیار جالب و کاربردی هستتد .سپاس گزارم

  • Azi گفت:

    بسیار سپاس گزارم. این مقالات راه کرد شگفت انگیزی از خود شناختی را ارائه میدهد وتعمق در مطالب وفهم چگونگی سیر کمال واشکار شدن ضعف های پنهان درون وطرزمبارزه کردن باشکلها وحیله های مختلف نفس آماره کمک بسزایی میکنه،

  • حسن گفت:

    باسلام ممنونم از اینکه بفکر باز کردن این سایت شدید چرا که آرزوی من مطالعه وگوش دادن به
    سخنرانیهای استادوآقای دکتربهرام الهی بود واقعا کار بزرگی انجام دادید ممنونم از شما

  • دریا.گ گفت:

    سلام به همگی
    و متیس گرامی
    من هم بعنوان قدرشناسی، که از تعالیم استادم یاد گرفتم،
    خواستم از شما مهربانان برای اینهمه زحمت و تلاشی که برای ما میکشید تشکر و قدر دانی بکنم
    خدا بشما سلامتی و توفیق خدمت بخلق بیشتری بدهد
    و خداوند ازتون راضی باشد

  • shd گفت:

    باسلام خدمت دوست داران متیس
    تا به امروز که چند سالی است متیس را مطالعه می کنم همیشه روی صفحه نخست می رفتم و کنفرانس ها و یا ارشیو را مطالعه می کردم وهیچ وقت به این بخش در باره خودم توجه نکرده بودم وبرایم جالب بود که این مطلب مربوط به سال ٢٠١٠ است و تا بحال روی ان نرفته بودم ،
    خوشحالم که انرا دیدم چون خاطرات سال ها قبل وبعد از اشنایی با تعالیم استاد برایم تدایی شد وشکر گذار شدم که خدا این کرم را به ما کرده تا بتوانیم با این تعالیم اشنا شویم تا شاید بتوانیم انشاالهه در این زندگی به هدفمان برسیم. باز هم ممنون وشکر بخاطر لطف وکرم خدا ودست اندرکاران متیس عزیز.

  • فتحیه گفت:

    سلام.مدتی است :از سی دی های ،راه کمال.معنویت یک علم است و‌برهان الحق که بزبان فارسی است .در دستگاه کوچکی که پخش است .میگذارم وگوش میدهم.برایم درس است .که از غفلتم جلوگیری میکند.کلاس درسی درخانه که بمن آموزش میدهد، که با گوش دادن به کتاب صوتی راه نجات بخش ،هم می‌توان از زمان استفاده نمود وببطالت نگذراند.ممنونم از متیس ویاران فعال در صفحات مختلف.

  • مرمر گفت:

    با درود و خسته نباشید ممنون از تمام زحماتی که میکشید

  • اعظم ف گفت:

    سلام عزیزانم خیلی ممنون اینقدر به فکر ما هستید . نمیدانم کلمه بالاتر از تشکر چیه ؟

  • Zk. گفت:

    خدا قوت دستتون درد نکنه همیشه پایدار و استوار باشید

  • نادر گفت:

    سلام خسته نباشید ممنون از تمام زحماتی که میکشید

  • آذر گفت:

    فرزندم ،چقدر نزد خدا عزیزید .برنامه ریزی متیس کار هر کس نبود ،چقدر خدای مهربان شما را دوست داردکه تهیه انرا در فکرتان دمید ،و در کنار این برنامه چه ثواب‌ها بردید ،خوشا به حال شما که اینقدر نازنین هستید.

  • ر.ا گفت:

    با سلام
    شخصاً این بلاگ شما یکى از دلگرمى هاى هر روز من و زیباترین امکانات زندگیم است. بسیار از شما متشکرم.

  • R گفت:

    سلام و عرض ادب خدمت متیس گرامی و همه کسانی که برای این سایت زحمت میکشند
    همچنین از تمام دوستانی که تجربیات و آموخته هایشان را به اشتراک میگذرانند ، تشکر میکنم
    در این دوران یخبندان معنوی ، اخیرا ، مراجعه به این وبلاگ ، دلخوشی و انگیزهُ مهمی شده برای ادامه راه ،،، برای من که به سرعت دچار بی انگیزگی و سردرگمی میشوم.
    از متیس عزیز ،نمیدانم چطورمیتوانم تشکر کنم،
    امیدوارم پایدار و در پناه لطف خدا باشید.

  • ناشناس گفت:

    سلام واقعا خسته نباشید

  • NM گفت:

    با سلام به متیس عزیز
    و عرض تشکر صمیمانه برای تمامی زحمات بیدریغ شما که سالهاست همراه خوب و دلسوز و کمک کار ما در زمینه ها ی مختلف سلوک عرفانی و اخلاقی و عملی از طریق مطالب مفید و آموزنده ای که هر از چند گاهی به اشتراک می‌گذارید تا بتوانیم با کمک یکتای بی همتا در این دوره ی سرمای معنوی با انوار حیات دهنده‌ی الهی خودمان را گرم و زنده نگه داریم. فقط خواستم به اندازه‌ی قطره‌ای شکر و قدردانی کرده باشم از این اقیانوس بیکران نعمت و بخشش او.
    و اینکه چقدر از این نوشته ی شما هر بار که می‌خوانم همیشه لذت برده و می‌برم،
    «ارزیابی دقیق و شناخت عمیق استاد الهی از فطرت انسانی، واقعیتی انکار ناپذیر است. ضعف‌های نهان و تضاد‌های بی‌درمان را در تاریکی‌های اعماق وجود می‌شناسد، آنها را به سطح می‌آورد و سپس خودت را به شکستن و دوباره بنیاد نهادن آنها وا‌می‌دارد.»
    عیناً وصف حال من هم هست از زمانی که با دروس استاد و دانشگاه طب جدید روحش آشنا شدم.

    با احترام
    NM

  • رضوان گفت:

    با سلام به شما متیس عزیز
    هر از چند گاهی به این صفحه مراجعه میکنم و هر بار که مطالعه میکنم برایم تازگی دارد و با علاقه میخوانم
    بسیار از شما ممنون هستم اجرتان با یکتای مهربان
    بدون تعارف متیس نعمت الهی بود که زندگی مادی و معنوییه تاریک مرا روشن کرد در این سال‌ها بسیار به مطالبش انس گرفته ام و بسیار از مقالات و نظرات دوستان آموخته ام
    دست شما درد نکنه سپاسگزارم

  • romina گفت:

    باتشکر از تمام کسایی ک برای نوشتن این بلاگ زحمت می کشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.